fredag 4 april 2014

Mitt liv - mitt val?!

Ibland står man inför tråkiga, men ofrånkomliga beslut. Idag gällde det en vän som är tvungen att ta bort sin häst eftersom han har ont i kroppen. Det är självklart jättetråkigt att behöva ta sådana beslut, men hon reflekterade över något i anslutning med detta som många av oss säkert kan känna igen sig i. 


Ord från Jennie




"Så då var det bestämt att Santos får åka till de evigt gröna ängarna. Eg inget svårt beslut att fatta men sorgligt!! Konstigt att jag sällan känner att jag har någon större makt över mitt eget liv men ibland ändå har makten att bestämma vem som ska leva eller dö. Jag borde lära mig att använda den makten/styrkan/ansvaret till att göra bättre val för mig själv och mitt eget liv. Göra bra val för mig själv och ta ansvar för att välja, sluta låta omständigheter välja åt mig och ta min makt. 



Jag kan så klart inte välja om jag ska leva eller dö rent konkret (eller jo det kan jag väl men då väljer jag så klart att leva) men jag kan definitivt välja att leva så som jag önskar, för jag är människa och har makten att bestämma hur mitt liv ska se ut  jag har oxå ansvaret för att se till att det blir så, likaväl som jag har ansvaret att avsluta Santos liv när han har ont!"


Så är det. Dags att ta ansvar och bestämma mer i sitt eget liv kanske. 

Trevlig fredag på er!
Foto: Maya Carlén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar