tisdag 4 mars 2014

Digitala världar - mellan saga och verklighet


Vad får ni inspiration av? För mig kan det vara allt från en fras, en sång, till en bild, en berättelse eller varför inte morgonljuset över skogen.

Som den arkeolog jag är går jag verkligen igång på miljöer och platser som bär på en lång historia. 

När en järnåldersmiljö är så snyggt återskapad som den här, då är det bara att tacka och ta emot! 

Fantastiskt arbete signerat Daniel Westergren! 


Här är en digital skapelse till. Denna gång av miljöer kring 


Se och njut. 



Berättelser och vetenskap i fantastisk förening. 







1 kommentar:

  1. jag kan känna och höra historiens vingslag när jag går på platser som det finns historiska avtryck på. Som en gammal mur, med hjulspår slingrades bredvid, en gammal kyrka, slott, koja. Nästan så jag hör ljuden av ett sjudande liv för länge sedan. Ja, jag gillar det. Jag såg på filmen, Become Jane, i förrgår, tack för tipset och den var härligt fin och sorglig.

    SvaraRadera